Fortsättning..

Hej hej..

Ska fortsätta mitt inlägg som jag fick avsluta igår för jag skulle äta  o det...

Iaf.. jag åkte till doktorn o alla hörde hur det tjöt när jag andades.. doktorn kom in efter ett tag när vi suttit o väntat o han tyckte heller inte det lät bra.. lyssnade på mina lungor o luftrör o kollade hals och öron o allt de vanliga..

Sen sickade han in en sköterska som gav mig 12 kortisontabletter och gjorde halsprov o näs odling på både mig och mamma.. så vi får väl provsvaren på måndag förhoppningsvis..

Usch vad otäckt det är med dom där näsodlingarna hehe.. tycker inte alls om det.. särskilt inte när man är helt igen teppt o dom ritkigt får trycka igenom den där långa pinnen.. uscha.. men bpde mamma och jag fick iaf beröm med att vi hade så fina halsar o gapade så fint så de var jätte lätt att ta halsprov på oss båda två :)

Efter ett tag kunde jag andas bättre och vi fick träffa läkaren igen så fick jag stark pencilin igen.. plus ytterliggare en ny astma medicin med bara kortison i som jag ska ta när jag är förkyld..och sen fick jag utskrivet massa kortisontabletter också.. så de var väl det som hände.. han gav mig pencillin så att det inte ska gå ner i lungorna o bli rejäl lunginflammation igen.. så nu får vi bara hoppas på att alla medeciner hjälper.. andningen är iaf bättre o bättre.. så idag har jag "bara" tagit 6 kortisontabletter :)

Nu tror säkert många detta beror på min rökning och visst det är inte bra o röka med astma.. men också väldigt svårt o sluta när man mår såhär dåligt med olika saker som jag gör och är så depprimerad.. och när jag försökt sluta har jag fått värre astma o lungbesvär än nångon gång annars.. jao de e svårt.. jag borde sluta, men den dagen kommer väl..

Är fortfarande trött o hängig, inte sovit nått i natt knappt heller så.. men jag hoppas på o bli ännu bättre tills imon så jag kan åka iväg på dopet.. jag mår ju trotts allt mycket ättre idag än igår så imorgon är de nog bättre med :D

Det var allt från sjukstugan från denna gången..

kram kram

Kommentarer
Postat av: sylvana

Hej på dig sjukling!

Kan det inte vara nog med dina problem med din huvudvärk, så åker du på dessa förkylningar. Jag hoppas för din skull att det inte blir något mer nu.

Ja jag håller med om att det är ett helvete att sluta röka, jag har nu hållt upp i 2,5 år och är fortfarande gör röksugen.

Jag tjatar nästan varje dag om det,sen har jag gått upp 10kg.



Du får ta en sak i taget,jag håller med det är lugnande med en cigg.

Nej nu skall jag starta grillen, ha en bra dag.

Krya på dig nu.



/Sylvana

2009-04-18 @ 15:40:26
Postat av: Svar till Sylvana

Hej på dig :)



Näe när det gäller mig så ska jag aldrig straffas klart.. jag ska ha mina sjukdommar hit o dit och ännu mer därpå.. mjo jag hoppas också att de inte blir mer nu, men jag har börjat svullna lite och har väldigt klåda över kroppen och i ansiktet. suck.. fast är lite bättre idag så hoppas det går över..



jao jag vet, du är så duktgi som håller uppe...



mjo dee avkopplande att ta en cigg faktiskt, särskilt när man ahr det såhär som jag har det.. tyvärr..



Oh de låter gott o starta grillen _:) Tihi



Tack så mkt för du lägger ner sån tid att läsa och kommentera mina bloggar :)



Kram

2009-04-19 @ 09:18:22
Postat av: Jill

hej! vad bra att du mår bättre...hoppas också på att du inte åker på något mera...tycker det är hemskt och det låter jobbigt med allt du redan har...känner en som har det typ likadant fast hon har en annan sjukdom som inte heller är rolig att ha....kram

2009-04-19 @ 11:57:56
Postat av: Svar till Jill

Hejsan!



Mjo fast nu har jag nog fått nån allergisk reaktion eller liknande också.. suck.. mjo de är skit jobbigt me alla sjukdomar o skit som jag åker på hela tiden..



jas vad är de för sjukdom hon har då? Kam

2009-04-20 @ 11:07:38
Postat av: Jill

kommer inte ihåg vad den heter men den har hon haft sen hon var 15 år är 29 nu och den har gjort så hennes njurar inte fungerar som dem ska och sen har det byggs på mer och mer efter det....

2009-04-20 @ 17:24:48
Postat av: Svar till Jill

ah okey de ltåer inte roligt de inte

2009-04-20 @ 17:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0