Rapport från sjukstugan...

Hej Hej..

Lite rapport igen då.. aldrig ska jag få vara frisk.. de kliar över hela kroppen och jag är rödflammig.. fast inga direkta utslag.. kan vara reaktion på all kortison och  pencilin?... Jao så vi fick ringa läkaren idag.. som gav ordinationen att jag ska äta kortisontalbetter ett par dagar till (börja med 6st varje dag, kanske får öka om de inte hjälper)... för att hålla nere reaktionen, kan även vara kortisonen som gör att det kliar, men jag fick inte sluta med pencilinen än.. och får jag mer som röda prickar och utslag så ska jag åka in.. hoppas för guds skull inte att jag får det.. pallar inte med det..

Mammas provresultat hade dom fått på förmiddagen.. de visade negativt.. hon hade alltså inget, vi gjorde exakt samma prover och dom skickades iväg samtidigt.. ändå så hade dom inte fått mina provresultat ännu.. antingen hade de blivit något fel sa läkaren eller så är det för att mina visar possetivt så jag har nåt ännu mer skit i kroppen.. jao vi får se.. skulle ringa nu vid fyra tiden och se om resultaten kommit..

Mina skakningar som jag haft nu sen igår glömde vi ta upp med läkaren, får se om sköterskorna säger något om det nu när vi pratas vid.. blev helt skakis igår på dopet och kunde knappt sluta skaka.. idag har jag skakat en hel del också.. undra vad detta kan bero på?

Jao de var väl lite uppdatering här från min sjukstuga..

Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Jill

usch...vad hemskt att bara börja skaka sådär helt plötsligt...hoppas du får provresultatet snart...har själv varit på vårdcentralen idag...tror jag har fått urinvägsinfektion ska lämna prov imon....kram

2009-04-20 @ 17:29:17
Postat av: Svar till Jill

jao de e inte roligt.. men klådan är det värsta...



ah okey de e inte skoj de heller.. uscha.. hur e de annars med dig nu för tiden då?

2009-04-20 @ 17:49:46
Postat av: sylvana

Tjingeling på dig sjuklingen!



Hoppas att det inte är något med dina prover.. det ,med dina skakningar beror inte på allt kortison du tar kanske? eller kombination med pencillin..får hoppas att det går över snart.



Snart kommer sommaren och då skall du se att det händer spännande saker...:)jag hoppas verkligen att du får vara frisk.

Ha det gött..

Skickar med en kram från mig så kanske du blir lite piggare.

Bye bye/Sylvana

2009-04-20 @ 18:02:45
Postat av: Jenny

Det första som slog mig var att det skulle kunna vara en reaktion på dina andra mediciner. Många man läser på har ju nässelutslag och klåda som biverkning. Själv har jag haft klåda och utslag i många år och kan inte sätta det i samband med något speciellt. Varit inne på olika spår, men så häromdagen slog det mig att det kanske kan vara mina värktabletter. Kollade biverkningarna på alla de olika sorter jag tagit under åren och fann att alla har nässelutslag och klåda som biverkning (om än dock mindre än 1 på 1000, men någon ska ju vara den enda). Håller tummarna för att det är "så enkelt" även i ditt fall.

2009-04-20 @ 22:30:14
URL: http://quadrifolium.blogspot.com
Postat av: Svar till Sylvana

Tjena..



Nje jag hade också hoppats på att de inte var något med mina prover, men det var det ju tyvärr :( jo de kan bero på kortisonet, väntar nu på att sköterskan ska ringa igen...



haha jo vi får la hoppas de händer spännande saker till sommaren :) tihi



Tack så mkt :) Kram

2009-04-21 @ 14:45:48
Postat av: Svar till Jenny

Jao jo visst det kan de ju vara.. jag äter ju mkt mediciner, men troligen är de pencilinen och kortisonet nu,,,



usch da de låter inge vidare.. men var det för nån av dina ärkmediciner då? är de orta nu?

2009-04-21 @ 14:47:14
Postat av: Jill

hej...jo då det rullar på och så...jobbar på kvantum i färjestaden och ska flytta till kolboda i typ höst, vinter när jag och min pojkvän har byggt klart vårat hus där...annars bor du i paradiset eller? kram

2009-04-21 @ 19:59:00
Postat av: Svar till Jill

jaså okeye.. de låter juh trevligt.. ler.. så du bor på öland?..



ah vad mysigt.. byggt stort hus eller? :) japp jag bor i paradiset haha..

2009-04-24 @ 12:10:06
Postat av: Jill

nej jag bor fortfarande i nybro men jobbar på öland....huset är inte byggt än ska byggas nu i sommar...ja det kommer att bli ca 160 kvadratmeter och en plans....

kram

2009-04-24 @ 16:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0