Röntgen..

Hej hej.. dax igen..

Nu hade mamma pratat med röntgen igen.. de gäller ju liksom att ligga på för att det ska hända något.. och sånt är mamma bättre på än mig hehe.. så TACK för hjälpen kära mamma :) Ler.. Iaf.. dom sa att dom inte kan göra min skallröntgen i Kalmar för det måste vara med en nevrokirurg när dom gör det på mig.. så det får bli i Lund dom får göra detta.. frågan är bara om min kära nevrolog i Kalmar har skickat och sagt detta till min nevrokirurg i Lund.. detta tvivlar jag på då han är rätt så seg på sånt här.. men men måste ligga på nu så det händer nåt som sagt...


Även pratat med en sköterska på nevro i Kalmar.. dom hade fått mitt mail och lagt in det till min läkare.. men hon skulle försöka få tag på honom idag så han läser det och hör av sig, då detta är väldigt viktigt ju.. trötta mig på dessa läkare alltså..


Jao så där var lite uppdatering på vad som händer.. hoppas jag får min skallröntgen (i Lund) rätt så snart så jag får veta vad felet är.. anledningen till att det måste vara med en nevrokirurg är att hela min shunt i skallen kan ställas om då man röntgar huvuvdet och då måste det ju finnas någon på plats som kan rätta till detta om det blir så..


Det var allt för denna gången.. hör av mig igen om dom ringer tillbaka från nevro i Kalmar idag..


Kram Kram



Kommentarer
Postat av: Dr Drül

Det är jü helt klart att mina sk. kollegorrr, inte Rriktigt vet hur dessa shuntar ska sättas in... För bästa resültat, tar man jü bara ett vanligt PVC-rür som dü får av din lokala rürmokare... Banka in den med en vanlig kulhammare... så är allt klart... Då behüvs det ingen tanke på att något kan gå fel vid denna rüntgen... Skülle det ändå bli lite feeel med djusteringen... knackar man bara till lite med kulhammaren igen... Inga problem alls...

Så säg till din doktorrr... att genast ringa rürmokaren så han kan lägga üpp ett lager med fina PVC-rür... Det fina med dem är att man även kan använda dem som kateter... det blir ett sånt bra flüde... bara bra... ;)

2009-08-28 @ 13:37:37
Postat av: Svar till Dr Drül (Henke)

haha näe det är väl så.. jag får be dom ringa rörmokaren.. fast tror ju personligen att det skulle bli lite klumpigt med ett sånt rör mellan mina hjärnhalvor och lite svårt och ont att knacka i min skalle med en kulhammare.. ajaj .. haha.. du är en riktig skojjare du hör jag :P Tar nog inte mkt på allvar.. härligt på sätt o vis :D

2009-08-28 @ 13:40:31
Postat av: Henke

Ett tungt hjärta som skrattar, blir ett lättare hjärta att bära...

2009-08-28 @ 15:06:46
Postat av: Svar till Henke

asolut =) och tur är det ju att man har så lätt för skratt då :) ler..

2009-08-28 @ 15:07:55
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Vilken härlig kommentar du har fått -humor kan rädda även de mest svåra stunderna!:.))



Hoppas att allt praktiskt kring det hela ordnar sig och att det inte blir några komplikationer.



Tack för kommentaren också!:.))

2009-08-30 @ 14:42:54
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Svar till Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Hehe javisst är kommentaren härlig =) Humor kan verkligen rädda även som svåra stunder :)



Ursäkta mitt sena svar, hade ärligt talat glömt bort att svara så upptäckte detta nu :)



Vi får hoppas på det bästa, just nu ser inget ljust ut..



Hoppas ni mår okey också :)

2009-09-15 @ 16:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0