Röntgen..

Hej hej

Var ett tag sen jag skrev, så är väl dax att uppdatera nu.. börjar med röntgen..

Var ju inne o skulle göra röntgen med kontrast på hela magen o tarmsystemet o de..

Skulle vara där vid tio o dricka kontrast i två timmar.. läkaren hade sagt att jag skulle dricka två lite o hur skulle jag klara det? Iaf så kom dom bara in med en liter o jag klarade dricka 5dl!!! typ hälften alltså, men de gick ändå..

Efter att ha druckit i två timmar så fick jag gå in i röntgensalen och där möttes jag av en söt kille, en "dam" o en läkare.. "damen" sa till mig o ta av mig bhn o sen kunde jag ta på mig tröjan igen.. haha.. jag smugglade av mig bhn lite försiktigt o krånglade till det, ville ju inte ta av mig o visa mig näck för den där killen :P tihi..

Sen fick jag lägga mig där man ska ligga när man gör röntgen, killen pressenterade sig o började leta efter blodkärl i min arm så han kunde sticka mig.. skulle få kontrast in i blodet också, han berättade lugnt o tydligt om allt han gjorde haha lite småkomiskt tyckte jag o sa bara att jag är van vid detta så kör på bara..

Sen när de var klart tog dom lite bilder, sen in me kontrasten o tog lite mer bilder, jag har ju gjort röntgen med kontrast innan för andra saker så tänkte att det är ju ingen fara, men de var rätt otäckt.. för de första känns de ju som man pissar på sig fast man inte gör de såklart o sen blev jag varm i precis hela kroppen (har jag inte blivit dom andra gångerna, bara lite) o så fick jag typ panik för de kändes som om att nån höll på o strypa mig o typ tryckte ner hela min bröstkorg, jag kunde inte andas.. de var otäckt fast de gick ju över snabbt så var ingen större fara..

Efter de så var de klart o jag fick sitta ner utanför igen.. man skulle sitta där en stund med kanylen i armen, för man kunde få nån reaktion o då måste man ha in nåt o blodet igen o får man den reaktionen så drar blodkärlen ihop sig o då går de inte o sticka.. som tur var så reagerade jag inte utan fick åka hem...

Jobbig undersökning men de gick ju bra trotts allt ändå.. nu får jag reda på svaren den 2a, då jag ska till min kirurgläkare :)

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0