Fortsättning - svin inflensan

Var ju tvungen att gå till min husläkare som jag hade lovat så många dagen innan, så gick upp på morgonen.. efter en hemsk natt.. fick ligga ett bra tag för jag kom knappt ur sängen förens jag hade tagit alla värktabletter, hade så sjukt ont i hela kroppen.. men sen kom jag upp.. gjorde mig iordning lite och stack till doktorn..

Fick sitta ett bra tag och vänta på min tur.. till slut fick jag komma in på ett rum.. efter en stund kom doktorn in.. "Hej Therese.. då ska vi se.. vad var det denna gången".. jag hann inte ens svara förens han sa: "andningen, du har svårt att andas" .. ja sa ja.. det är lite tungt, han undra om det var astman, jag sa att näe så är det inte så fick jag berätta allt..

Nu hade jag öven ett väldigt tryck över bröstet så han började med att lyssna på hjärtat några ggr sen på luftrör, lungor, kollade hals.. allt såg / lät bra.. förutom att han hörde hur tungt jag andades och att jag inte lyckades få ner luften ända ner i lungorna..

Han konstaterade att detta var en mer ovanlig biverkan på sprutorna.. och vem är det som ska åka på OVANLIGA biverningar om inte jag?.. men han trodde iaf inte det skulle vara någon fara, men blev de värre fick jag lova att komma igen..  och att han skulle skriva detta i mina journaler så det stod hur jag ragerat på dessa sprutor.. sen fick jag gå därifrån..

Han konstaterade aväne att: "tänk att du blir såhär dålig av bara det lilla man får in genom sprutorna, vi får trösta oss med att tänk hur du blívit då om du hade fått inflensan, om du blir såhär av bara lite vaccin!" ... och det har han ju faktiskt rätt i för så tänkte jag kvällen innan också när det var som otäckast..

Det var skönt att de inte var något värre eller att de skulle vara någon fara.. sen blev de mest att vila o vila o vila (så gott som jag kan vill säga) så att jag orkade jobba hela helgen, det var jobbigt.. andningen blev tung då och då men det gick :)

Så det var väl de jag hade att skriva för denna gången.. nästa gång blir de uppdatering om tandläkaren som jag var hos igår.. ysch

Kram Kram


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Therese. Efter att ha läst din blogg om dej så började jag nästan bli tårögd, med tanke vad du har gått igenom mm. Detta är ju ingen rättvis värld. Ibland när jag mår dålig, så blundar jag o drömmer mej bort. Men gladast är jag för att detta är Sverige, ett land med stora möjligheter för den som vill arbeta och utbilda sig. Här i lilla nybro är det inte som jag tänkte mej. Men jag vill o försöker verkligen anpassa mej här. Min utbildning varar i 1år till, sen vet jag inte vart jag tar vägen. Jag antar att jag bara vill finna nånstans o hitta mitt rätta jag. Det har inte alltid varit lätt för mej heller i mitt förflutna, har gått igenom saker o ting som jag verkligen har kämpat hårt för. Jag antar att jag är som vilken normal kille som helst? förutom det jag gjorde mot dej, med allt tjat vi hade. Jag har ingen riktig ursäkt för det... Det visar bara att jag inte värd din vänskap, att jag betedde mej illa o omoget mot dej. För du har ju inte gjort något annat än att vara snäll mot mej. Men det har aldrig varit min avsikt att göra dej ledsen o besviken. Jag ger dej detta mail som ursäkt o vill att vi skiljs åt som vänner. Jag är medveten, tar åt mej o därmed vill rätta till detta. Än en gång har jag fått höra att du är världens gulligaste tjej, och du ska självklart få nån kille nåndag som är värd dej för den du är! Jag hoppas att allt löser sig med dina problem, för inte ens jag svävar på molnen. Jag finns på mail om du vill skriva till mej nån dag. Sköt om dej Therese, o lycka till med allt. Adjö, din tillgivne vän /suwe

2009-11-15 @ 22:13:24
Postat av: Svar till (Suwe)

Hej Suwe, tack för din otroligt fina kommentar, jag blev nästan tårögd.. FAKTISKT.. mjo jag har gått igenom en hel del, nu kanske du förstår lite mer att jag mår skit ibland och inte orkar göra vissa saker.. har du läst hela min blogg nu eller? Nej detta är verkligen ingen rättvis värld som vi lever i, mjo man kan föröska lunda och drömma sig bort, men det är inte så lätt när man konstant mår dåligt typ.. man måste finna sig i det om man är i min situation.. Joda Sverige e väl bra :) Näe jag vet att du inte ritkigt trivs här och det är lite synd, men så är det ju alla trivs vi inte överallt.. Näe jag tror ju inte att du kommer att stann kvar i Nybri iaf va?.. Jo klart man vill hitta sitt rätta jag så är det juh, för kanske är du inte just nu ditt rätta jag.. det vet ju inte jag..



Mjo det har varit en hel del tjat, jao måste ju håla med om att du betedde dig illa och omoget mot mig, flera gånger och det gjorde att jag inte heller var så snäll i unnen mot dig kanske, men du töjde på gränserna mer och mer hela tiden ävn om du så väl visste.. Jo jag har verkligen försökt att vara snäll, men det går inte om man har en person som hela tiden gör de man bett om att inte göra.. om du förstår vad jag menar?.. Jada du är ursäktad och det har ajg sagt förrut, hoppas det håller i sig denna gången!



Jasså vem har du nu fårr höra från att jag är världens gulligaste tjej? :$



Joda nån gång hittar man nog den rätta, och det gör du också ska du se..! Joda jag hoppas också på en lösning på mina problem, men det får väl framtiden utvisa..



Jada jag kommer svara när du skriver.. dett akanske blev väldigt personligt i min blogg, men men.. sånt man får ta :P



Kram Tess

2009-11-16 @ 22:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0