Besök på Jouren i Nybro...

Hej hej..


Hände mycket igår, börjar med att berätta om jouren som ni viste att jag skulle till.. Kom dit vid ett, fick nästan komma in direkt.. han hörde hur jag lät och satte in medecin direkt som jag fick andas in.. först en dos.. sen vänta lite.. tog tempen som var tp 38 grader 1½ timme efter jag tagit febernedsättande.. detta är inget vanligt när det gäller mig, jkan känna mig febrig osv men de brukar inte visa åp feber, iaf inte 1½timme efter intag av febernedsättande, men tydligen så..  sen skulle läkaren komma in igen sa sköterskan, men det gjorde han inte utan sköterskan kom in igen och berättade att jag var tvungen att andas en dos till..
 

Fick ligga och vila lite, det hjälpte inte särskilt mycket.. läkaren undrade om jag brukar VILJA åka in till sjukhuset.. NEJ tack sa jag, det vill jag naturligtvis INTE.. okey typ sa han och sen gick han ut igen för att återkomma om en stund.. (han hörde väl ut i korridoren hur jag hostade och fick svårare för o andas igen) då kommer han in och säger att jag längre inte kan bestämma själv utan måste in till Akuten.


Vi ber honom lyssna på lungorna och allt igen.. han sa att visst det kan jag göra men det ändrar inte mitt beslut om att det är akuten som gäller.. han hörde ju att deras behandlingar inte hjälpte.. han frågade om jag ville ha ambulans, blankt nej sa jag till det också, såklart! Så vi beslutade att jag kunde få ta bilen in till auten (om mamma körde) men först åkte vi förbi faster så jag fick i mig lite smörgås och så och pappa kom dit med lite saker.. sen åkte mamma och jag in till akuten..


Jag var en envis patient sa dom. som absolut inte vill till sjukhuset och som väntar för länge för att åka in och för att våga ta rejäla doser av mina medeciner!


Mer om akuten kommer om en stund.. för trött för att orka ta allt på en gång! Är ritkigt depp idag, jag bara gråter o gråter rätt vad det är, varför vet jag inte riktigt till 100% menmen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0