Äntligen.. Brev från min Nevrolog på min Födelsedag..

Tjosan Tjosan..


Är lite sen på att uppdatera.. men bättre sent än aldrig brukar man väla säga? :P Hehe har lite att uppdatera om men börjar med Brevet..

På min födelsedag så gick jag o väntade på posten, i hopp om att få ett grattiskort eller nåt.. men det ända som damp ner i bredvlådan var ett sånt där brunt fult kuvert från sjukhuset.. "Vad fan är det nu" tänkte jag.. Öpnnade brevet och där låg det.. ett 1½ A4sida med skrivet brev från min Nevrolog i Kalmar.. äntligen hörde han av sig.. fast det gav mig inte så mycket ändå tyvärr..


För att korta ner brevet så skrev han typ: Att han skrev dessa rader "för att bekräfta mina blygsamma inatser för att värdera och kanske lindra dina besvär" haha vad menar han med det tror ni? Låter nästan som han skäms för att han inte tagit tag i det hela.. och det BORDE han göra!


Sen skrev han typ att han fått brev från Lund och de där i våras och att han i Lund vill ha röntgen o blablabla (som att jag inte redan viste det).. sen skrev han allt det där om att Kalmar vägrar göra röntgen på mig.. för att jag måste ha en nevrokirurg inom ETT dygn om det är så att shunten ställer om sig.. och att han NU skrickat brev till Lund om mig.. (vilket han skulle gjort för flera månader sen)... sen skrev han typ att det inte var nån allvarlig förändring på mina ögon.. men när han skrev detta har han tydligen inte sett mina nya undersökningar därifrån.. men men..

Allting som han skrev lät ungefär som att "jag vill inte ha med dina sjukdommar att göra för jag kan inte detta" typ.. haha.. de var den känslan man fick att han inte kan varför det är såhär med mig.. men visst det godtar jag men då får han ju koppla in nån annan direkt.. och inte flera månader efter.. eller? :O Och framförallt borde han då lyssna på andra läkare som vill ha undersökningar på mig (som han i Lund) istället för att ifråga sätta oss varför jag ska ha röntgen.. är väl inte JAG som bestämt det? Är ju läkaren i Lund för att han vill ta tag i mina problem ju.. (detta ifrågasatte min nevrolog mamma när hon mötte honom när jag låg på akuten)

Sen skrev han även om mina sömnproblem, att dom var också utanför hans kunskapsområde så de kunde han inget om de heller.. haha.. knasiga läkare finns de gott om..

Det var väl det de hela gick ut på.. orkar inte skriva allt.. blir så trött på den läkaren.. seeeeeeeg kan man ju kalla honom :P haha..

Det var allt för nu.. ska snart uppdatera mer här i min lilla sjukhusblogg..

Kram Kram


Kommentarer
Postat av: Jill

Hej! fan vad hemskt det låter när man verkar ha en läkare som inte kan sin sak verkligen, då kan man ju fråga sig varför han är läkare inom det området. Vet själv hur det är när en läkare bedömde min mamma en gång då hon hade ont i benet då sa han att det inte var något särskilt utan att det skulle gå över av sig själv inom några dagar dagarna som följde mådde mamma sämre och sämre till sist åkte hon in akut till sjukhuset och det visade sig att hon hade fått en propp i benet vilket inte alls är bra så efter det var jag alltid skeptisk till att gå till han vilket ledde till slut att jag bytte och går till vårdcentralen numera. hoppas att du får något redigt svar så småning om, om det är fel på din shunt eller inte. du ska veta att jag tänker på dig!

mvh Jill

2009-09-29 @ 18:13:56
Postat av: Svar till Jill

Hejsan! Mjo fast inte för att försvara för jag är så arg på honom just nu, men han kan verkligen sin sak, han är den dukigaste säger alla.. han har bra inte så ra hand om oss pasienter om man säger så.. en lite doktor house :P hehe.. Jag är ju ett vääääldigt ovanligt o konstig fall tyvär.. kram

2009-10-02 @ 10:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0