Synfältsundersökning m.m..

Dax för en uppdatering.. en TRÅKIG sådan måste jag säga.. mår skit.. vet inte vad jag ska ta mig till ritkigt.. känns som hela min värld är upp och ner och jag inte vet hur jag ska klara att vända tillbaka den..


Var på ögon igår igen och gjorde synfältsundersökningen, eftersom den förra gången visade att mitt "friska" öga hade nåt litet fel.. så då ville dom göra om de eftesom dom trode de bara var tillfälligt att det hade visat så.. så iaf.. där var jag igår och gjorde om det.. och gissa.. gissa om det blivit bra igen och att de var tillfälligt? Så fan heller rent ut sagt, det hade blviit SÄMRE och detta på loppet av bara några veckor..


Sköterskan skulle visa detta för läkaren så skulle dom höra av sig, så hoppas verkligen att dom gör det snart.. men dom är ju INTE för snabba läkarna.. suck.. man kan inte annat än att bli orolig? Vad beror detta nu på? Är det fel på min shunt? Är det stopp i den? Behövs den bytas ut? Är det nåt annat i mitt huvud som trycker på så att min syn håller på att förloras? Jao tusen tankar far genom mitt huvud och jag måste erkänna att jag är RÄDD, ritkigt RÄDD är jag faktiskt..


Efter vi varit på Ögon så gick vi ner till Nevrologen eftersom dom inte ringt ännu, var ju jätte länge sen jag mailade dom som ni vet och vi har även ringt och tjatat men inget händer.. hon bad oss sitta ner och vänta för att sedan ta in oss i ett rum så vi fick prata, då visade det sig att läkaren inte hört av sig för att han skickat remiss till Lund för röntgen av min skalle.. därför hade han typ skitit i att ringa upp mig? Och liksom? Jag kanske ville prata med honom ändå? Och kan man inte höra av sig då och säga att remiss är skickad och berätta som läget är liksom.. istället för att skita i det? Jag blir så förbannat trött.. iaf då fick vi reda på det och sa att vi får ringa och tjata på Lund istället då..


Idag ringde mamma till Lund.. tror ni min läkare i Kalmar skickat nån remiss jävel till Lund? Näe precis.. dom har inte fått ett skit.. konstigt de inte händer nåt då? Men fick iaf prata med en bra sköterska som sa att hon skulle gå o kolla upp lite saker o återkomma.. vi trodde då att detta tar några dagar.. men efter ca EN HALVTIMME ringer hon upp, hon ber nästan om ursäkt för att de tog sån tid, men de var mycket som behövdes kolla.. snacka om skillnad mot sjukhuset här hemma på att höra av sig liksom!


Iaf.. sköterskan i Lund hade kollat mer noga och det fanns INGEN remiss alls från Kalmar.. så vi ska ringa Kalmar och tjata om detta igen, jag har redan mailat dom.. men så snabba som dom är så tar de väl veckor innan man får svar.. Men hon i Lund la iaf en lapp till min Nevrokirurg om allt som hänt och att ögonen är sämre och att jag mår MYCKET sämre och har gjort i månader, hon tyckte heller inte det lät ritkigt bra så vi får hoppas han ser lappen snart och hör av sig antingen med telefontid eller att jag får ett besök hos honom.. för nu måste de fan ta mig hända saker, man kan inte gå runt såhär!!!!


Jao det är väl de som har hänt.. ursäkta mitt arga inlägg men jagb lir så förbannat trött..


KramKram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0