Tandläkaren..

Då var det dax att uppdatera lite igen...


Igår så var jag hos min stor skräck.. nämligen som ni redan kunnat lista ut.. Tandläkaren.. Usch o Fy säger jag bara.. det är fan hemskt att gå dit..

Skulle laga ett hål igår, det visste jag.. när jag kommer dit funderar hon över vilket hon ska börja med men beslutar sig för att ta det "lilla" hålet eftersom jag e så rädd så skulle vi börja med det..

Hon börjar lägga bedövning.. en hel spruta.. väntar en stund.. knackar lite på tanden, det gör jätte ont.. väntar en stund till.. knackar lite till.. de gör fortfarande ont.. tar fram en ny spruta.. sprutar in havla den.. väntar ett bra tag, knackar igen och det gör fortfarande ont.. sen tog hon sista i den sprutan också och knackade, då var det iaf så jag stod ut.. så då börjades de hela.. borra borra..

Hon borrar mer och mer och mer.. jag ligger o skakar fast det gick ändå rätt så okey (jag fick iaf mycket berömm), fast de var HEMSKT.. önskar verkligen att jag INTE hade denna skräck som jag har.. när hon barrat en bra tag så märker hon att hålet är MYCKET större än på bilderna som tagits när jag var där på kontroll.. så hon fick sluta borra när hon var emot pulpan (heter de så?).. det blödde och höll på så hon fick hålla på att suga upp blodet och ta med massa tussar för att stoppa det.. sen la hon i en lagning som jag bara ska ha tills vidare.. sen börjar hon prata om att den msåte rofyllas o vi ska boka in tid till detta.. då brakar helvetet löst och jag grips av en hemsk panik.. började skaka som fan och tårarna bara sprutade och jag grät som ett barn som slagit sig as hårt eller nåt.. usch..

Tyck jag är barnslig men så är de när man har skräck..

Vi bokar in två nya tider.. och beslutar oss för att jag ska få stessolid talett innan jag går dit nästa gång.. så jag förhoppningsvis kan slappna av mer.. funkar inte det så blir det lustgas.. så jag hoppas verkligen något av det hjälper, för detta är INGET kul alls.. usch

Så nu ska jag dit igen i början på Novemer.. usch jag mår redan dålig över det men försöker att inte tänka på det..

Det var min uppdatering för tillfället.. har mer att uppdatera om sen.. men får se, det blir nog inte förrens imon tror jag..

Ha en fortsatt bra kväll..

Kram Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0