Brev från Lund..

För ett tag sen (har glömt att uppdatera) så damp det ner ett bra i brevlådan, ett brev från läkaren jag var hos i Lund..


Han skrev att han pratat med nevrokirurgerna i Lund och för att få ut ryggmärgsvätska så behöver dom inte göra LP på mig, utan dom kan sticka med en nål genom huden och in i shunten och ta ut vätska som seda skickas iväg på odling.. men dom tycker i Lund att Kalmar kan göra det så dom skulle kontakta dom.. så nu får i se hur lång tid detta tar, Kalmar neuro är ju inte precis snabba om man säger så.. och jag tror inte ens att dom kommer vilja göra det, så vad jag TROR och hoppas nästan så kommer detta att göras i Lund till slut iaf..


Men en sak funderar jag mycket över.. VART ska dom sticka mig? :( och HUR ska dom sticka mig? och hur fasen kan dom sticka hål i shunten för o ta ut vätska? Då kommer det ju vara ett hål i shunten sen tycker man.. för den läker ju inte precis ihop som huden gör? Jag förstår inte riktigt men detta får jag ta reda på då det bli dax.. iaf skönt att dom inte behöver göra fler LP.. även om de skulle vart under narkos så känns de ju inte så kul..


Om det sen inte visar att vätskan är infekterad eller har nåt galet i sig så kommer läkaren i lund försöka fixa fram medecinering som hjälper mig med min värk...

Det var ungefär det som stod.. så ville bara uppdatera om detta..

Kram Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0