En skräckupplevelse.. del 2

Förlåt för sen uppdatering..


Läkaren gick ut för att hämta lugnande, mamma gick ut i koridoren för att stoppa honom lite och berätta att dom vanliga lugnande läkemedel inte hjälper på mig..

Han beslutade sig då för att ge mig ett annat läkemedel som man annars bara kan få när man ligger inne.. jag hörde att sköterskorna var lite emot det men dom fick ju lyda farbror doktorn, så han gick ner till en avdelning på sjukhuset och hämtade detta läkemedel..

Kändes som väntan var en evighet av förtvivlan, ångest, panik och tårar.. hörde hur dom pratade när han kom tillbaka ute i korridoren att klockan var mycket och att dom stänger snart o blablabla.. han bara sa att detta måste göras nu.. sen kom han in och jag fick förflytta mig ytterliggare till ett rum.. rummet som blev min skräck..

Satte mig på en "säng" fick mig en "sup" av sköterskan som skulle vara med, den smakade blä, men bara o svälja.. dom trodde jag skulle somna av detta starka lugnande medel.. efter tio minuter skulle det hjälpa, tio minuter gick och läkaren kom in i rummet.. "sitter du fortfarande upp?, du ser inte ens trött ut" tittade han på mig och sa.. jag svarade att jag känner ingen skillnad och tårarna dom rann, jag försökte verkligen slappna av..

Det gick ca tio minuter till.. läkaren kommer in igen.. tittar förvånad på mig och tittar sen i mina ögon.. "du ser ju inte så trött ut".. näe sa jag.. känner inget.. men vi beslutade oss för att testa ändå..

Jag satte mig som man ska och kutade med ryggen och hängde på en sak så man ska vara avslappnad och komma i rätt vinkel.. tårarna rann.. mamma höll i mig.. jag höll för öronen, ville inte höra nåt.. han satte bedövning med spruta över min rygg, eller ja svank.. "det är detta som gör ont" säger dom.. vilket jag inte tyckte gjorde överdrivet ont.. sen.. sen.. sen.. sen hända det.. sen skulle den lååånga sprutan in mellan mina ryggkotor och in i ryggmärgen..

Nu ryser jag i hela kroppen här.. paniken närmar sig (nu när jag skriver) så nu avslutar jag här så kommer fortsättning senare..

Kram


Kommentarer
Postat av: Erikl

Ush fyfan lät verkligen hemskt konstigt att dom inte har nått lungnande som biter på dig :/ kram

2010-01-15 @ 20:20:14
Postat av: Svar till Erikl

mjo visst är det konstigt, men jag e ju konstig så.. aa jag er inte förvånad.. kan bara inte förstå varför det är så...



Kram

2010-01-16 @ 12:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0