Operation som inte gick riktigt som väntat, men jag är på benen igen... del1

Hej hej...

Dax för lite uppdatering här kanske... kom hem i lördags från sjukhuset, blev opererad i onsdags morgon.. tar de väl från början..

I Tisdags kom mamma och hämtade mig nere på parkeringen, för att åka med mig till sjukhuset.. avd 8 (min avdelning) för o läggas in.. skulle ju operera magen på onsdagen.. eftersom jag så ofta spyr upp det jag äter och dom inte hittar nåt på alla undersökningar som gjorts så tog läkaren beslutet att göra en titthåls operation med tre hål för att se om han kunde se nåt fel då...

Alla kände som vanligt igen mig och dom hade fixat ett fint enkelrum till mig med stor platt-tv på väggen.. underbart sa jag.. allt kändes mycket lättare och dom fixade även upp en säng från källaren så mamma kunde sova över och stötta mig eftersom jag var mycket orolig och hade mycket ångest..

Jag skrevs in och pratade med läkare o narkosläkare och allt det där man brukar göra som vanligt.. sen fick jag även 10mg av stesolid och Andreas kom självklart på besök efter jobbet, så även svärmor som hade med sig pressent till mig, hon är bara för gullig <3

Ångesten steg o steg och Andreas o mamma o Chiristina försökte göra allt för o få mig på andra tankar, spelade yatzy o så.. men ångesten ville inte försvinna så jag fick 10mg stesolid ytterliggare en gång o då började de värka..

Mamma och jag gictk o la oss och tittar på TV, vilket vi båda somnade av så vi vaknade båda mitt i natten av Tvn hehe, men somnade om igen som tur var.. jag sov gott med allt lugnande och sömntabletter, skönt, det behövde jag för att orka med operationen.

Jag skulle opereras på eftermiddagen på onsdagen hade jag fått reda på, vilket jag tycker är jobbigt för då ska man gå och oroa sig en hel förmiddag till, men på morgonen vaknar jag av att sköterskerna kommer inrusandes och säger att jag måste skynda mig in i duschen för jag ska ner på operation, ändring i operationschemat.. så de var bara att slänga sig in i duschen o duscha och ta på sig operationskläderna och slänga iväg några sms till älsklingen min, hade lovat o ringa men inte ens det hann jag.. sen åkte vi ner på operation...

Åker med sängen hela vägen till operation, den vanliga vägen, jag känner mycket väl igen mig där nu.. och in i säng-väntrummet på operation, där får jag träffa läkaren, få lugnande och dropp och allt sånt, sen kom även läkaren o hade bestämt sig för att sätta in antiobiotika så de satte dom i dropp också.. jag sprang på toa två gånger för jag var ju så nervös.. och tid tog det o jag blev lite irreterad.. "då hade jag ju hunnit ringa Andreas" upprepade jag flera gånger för mamma..

Till slut var tiden kommen och jag skulle rullas in på operation, mamma fick byta om som vanligt, men denna gången fick hon inte samma rymddräkt som hon brukar.. hehe..

Inne i operationsrummet så spände dom fast mig, satte elektroder på mitt huvud, gav mig massa lugnande och allt precis som vanligt.. jag hade ångest o berättade för mamma att jag älskar dom väldigt mycket och att hon måste ringa Andreas o Jessica och säga att jag älskar Andreas.. sen till slut så somnade jag..

Vaknade på uppvaket och bara skrek... ja, jag skrek verkligen, jag hade så förbannat ont och dom pumpade i mig morfin efter morfin men jag bara grät o skrek.. jag sov inget på uppvaket som man brukar göra.. jag hade så ont och dom hade fått öppna mig helt istället för med bara titthål som det var planerat..


Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0